אצטדיון פארקן

אצטדיון פארקן | כדורגל בקופנהגן

אטרקציה נחמדה במיוחד שניתן לעשות בעת טיול בקופנהגן היא הליכה למשחק כדורגל באצטדיון פארקן. ולא – לא חייבים להיות אוהדי כדורגל אדוקים כדי ליהנות מהחוויה, והיא מתאימה גם לילדים, משפחות וכל מי שמעוניין במעט שבירת שיגרה.

מצד שני, חובבי כדורגל הולכים ליהנות במיוחד.

המשיכו לקרוא כדי ללמוד על אצטדיון פארקן, כדורגל בקופנהגן וכל מה שחשוב לדעת כדי ליהנות ממשחק נפלא.

מה לצפות ממשחק באצטדיון פארקן?

כשמדברים על כדורגל בקופנהגן חייבים להתחיל עם אצטדיון פארקן. מדובר באצטדיון הכדורגל הלאומי של דנמרק אשר משמש את מועדון הכדורגל פ.צ. קופנהגן ואת הנבחרת הדנית. האצטדיון נבנה בין השנים 1990–1992 ויכול להכיל עד 38,050 צופים למשחק כדורגל ועד כ־55,000 צופים להופעות חיות. המבנה המרובע והייחודי שלו, זווית הצפייה החדה והאוכל (והבירות, או כמה בירות) שמוגשים במהלך המשחקים הופכים ביקור בו לחוויה מיוחדת.

בטיול שלי לקופנהגן, הלכתי באחד מהימים למשחק בין פ.צ קופנהגן (הקבוצה המקומית) לקבוצה אחרת מהליגה הדנית. מבחינת כדורגל, המשחק לא התעלה לרמה גבוהה מדי (הייתי מגדיר אותה כבערך שווה לרמת ליגת העל הישראלית), אבל בניגוד למשחקים בישראל – באצטדיונים בדנמרק מוכרים אלכוהול, מה שהופך גם את המשחק הבינוני ביותר לחוויה מהנה.

לצד הבירות, אותם הדנים קונים במארזי קרטון של שש כוסות ומחלקים לחברים ביציע, המזנונים באצטדיון מציעים נקניקיות בלחמנייה (טעימות באופן מפתיע), פופקורן ושתיה קלה.

המזנון בתוך אצטדיון פארקן
המזנון בתוך האצטדיון (צילום פרטי)

מומלץ להגיע למשחק יחסית מוקדם לפני שעת תחילת המשחק, מכיוון שמחוץ לאצטדיון נפרשים עשרות דוכני אוכל המציעים בשרים על האש (בעיקר נקניקיות והמבורגרים), מטוגנים שונים וכמובן – המון בירה. הריח משגע, האווירה מחשמלת, והמחירים נוחים. בנוסף, במקום חנות מזכרות של הקבוצה ומוזיאון גביעים, אבל את זה כבר היינו ממליצים רק לחובבי הז'אנר ומרחיקי לכת.

מבנה

אצטדיון פארקן בנוי ב-"סגנון אנגלי" של יציעים מבודדים בכל צד של המגרש. זוהי גישה קצת יותר מיושנת מאשר "הסגנון האירופי" בו יציע ישיבה רציף מקיף את המגרש לכל אורכו. הנה קצת מידע על כל אחד מהיציעים:

  • היציע הצפוני – מכיל את המספר הקטן ביותר של מקומות הישיבה הודות לתאי האירוח הרבים שהותקנו בקומה השנייה שלו כששופץ בשנת 2009. החלק התחתון מחולק בין קבוצת החוץ ליציע המשפחות.
  • היציע המזרחי – היציע המזרחי, לאורך המגרש, נחשב ליציע הראשי של האצטדיון. הוא מכיל את מנהרת השחקנים ומתקנים אחרים. יש לו שתי קומות, כאשר הקומה העליונה סגורה לעתים קרובות אם רמת הנוכחות במשחק צפויה להיות נמוכה.
  • היציע הדרומי – יציע האוהדים השרופים אשר פתוח רק לאוהדים מעל גיל 15, מה שהופך אותו לאחד היציעים הסוערים ביותר של האצטדיון ביום משחק.
  • היציע המערבי – דומה מאד ליציע המזרחי מבחינת עיצוב, עם שתי קומות ישיבה המופרדות על ידי תאי צפייה.

אצטדיון פארקן
מחוץ לאצטדיון (צילום פרטי)

קניית כרטיסים למשחק כדורגל בקופנהגן

קל יחסית להבין את מחירי הכרטיסים למשחקי FC קופנהגן. המחיר תלוי בשאלה בן כמה אתה והיכן תרצה לשבת. אם אתה מבוגר ותרצה להיות ביציע רגיל, הכרטיס שלך יעלה 185 DKK, בעוד שילדים יצטרכו לשלם 95 DKK. אם אתה מעדיף לשבת ביציע המשפחות, זה יהיה 135 DKK ו-70 DKK בהתאמה. ישנה עמלה של 40 DKK שנוספת במידה ותבחר לקנות את הכרטיס שלך ביום המשחק, ועוד עמלה של 50 DKK במידה והקבוצה האורחת היא היריבה הוותיקה של המועדון – Brondby IF.

ללא ספק, הדרך הטובה ביותר להשיג כרטיסים למשחקי קופנהגן היא דרך האתר הרשמי של המועדון. תוכל לראות היכן נמצא הכרטיס שלך, כמו גם לקבל מושג טוב יותר על המחירים השונים הזמינים. ניתן גם לנסות לקנות כרטיסים ביום המשחק מהקופות באצטדיון עצמו – לרוב המשחקים לא מלאים לגמרי. עם זאת, כפי שאמרנו, יש עמלה בקנייה בצורה הזו, ולכן מומלץ לקנות את הכרטיסים באינטרנט לפני המשחק.

אצטדיון פארקן

הגעה לאצטדיון פארקן

כתובת – Øster Allé 50, 2100 København Ø

אצטדיון פארקן נמצא במרחק של 25 דקות נסיעה בלבד משדה התעופה, וישנן רכבות היוצאות ישירות משדה התעופה כל 20 דקות דרך התחנה המרכזית לתחנת Østerport הקרובה לאצטדיון.

הדרך הקלה ביותר להגיע לפארקן ברכב או באוטובוס היא דרך הכביש המהיר הצפוני (E47/E55 לכיוון קופנהגן). למגיעים ברכבת, התחנה הקרובה ביותר היא "Østerport", ממנה יש כ-15 דקות הליכה. גם תחנת "Ryparken" קרובה – כ-15 דקות הליכה גם משם.

אוטובוס מס' 15 מגיע ממש מחוץ לפארקן וניתן להגיע אליו מתחנת Østerport, התחנה המרכזית וקונגנס נייטורב. גם אוטובוס 1A הוא אופציה, ומגיע ל-Trianglen – מכאן יש שתי דקות הליכה ל-PARKEN.

האצטדיון נמצא לא רחוק מפסל בת הים הקטנה. עבור מי שמעוניין במעט הליכה ברגל, שילוב של השניים הוא אופציה אפשרית בהחלט.