אטרקציות קופנהגן

מה עושים בקופנהגן: 17 אטרקציות מומלצות בבירת דנמרק

סגרתם טיסה לבירת דנמרק ועכשיו אתם שואלים את עצמכם מה עושים בקופנהגן? אל דאגה: מסנדוויצ'ים מיוחדים ועד טירות מפוארות, מסיור באופניים בפארק ועד מוזיאונים בינלאומיים – הנה 17 אטרקציות מומלצות בקופנהגן.

קופנהגן, אנחנו יכולים להתחתן איתך? בירת דנמרק היא עיר על גבול השלמות, וזה לא הגיע בהפתעה כשלמדנו שהיא זוכה למוניטין של "העיר המאושרת בעולם". קופנהגן מלאה בדברים לעשות שייעלו לכם חיוך מיידי על הפנים, החל ממסעדות גורמה ועד אוכל רחוב, בירה זולה ואטרקציות שלא נגמרות לכל הגילאים, היסטוריה לצד חדשנות, עירוניות מתקדמת לצד טבע מדהים – וכל זה עם תחבורה ציבורית נוחה ומזג אוויר נעים (לרוב).

המשיכו לקרוא כדי ללמוד מה עושים בקופנהגן!

מה עושים בקופנהגן: אטרקציות מומלצות

1. Ny Carlsberg Glyptotek

מה זה? מוזיאון המוקדש לאוסף העצום של חפצי אמנות ופריטי תרבות והיסטוריה של טייקון הבירה (שנקראת על שמו, "קרלסברג") מהמאה ה-19.

למה ללכת? ה-Ny Carlsberg Glyptotek, הפתוח לציבור מאז 1897, מחזיק באחד האוספים הנרחבים בעולם של עתיקות ים תיכוניות ואמנות מהמאה ה-19. מסרקופגים מצריים ופסלים עתיקים ועד ציורים של אימפרסיוניסטים צרפתים, אין ספק שיש פה הרבה מה לראות. הרבה מההנאה מגיעה מהארכיטקטורה המגוונת והעשירה של החלל עצמו, עם פינות רבות השוות "סטורי", בעיקר גן החורף בעל כיפת הזכוכית, המתוארכת לשנת 1906 וכולל עצי דקל, פסלים ומזרקה שוצפת. והכי שווה – הכניסה למוזיאון חינם בימי שלישי.

לקריאה נוספת על מוזיאונים בקופנהגן | לאתר המוזיאון

Ny Carlsberg Glyptotek
גן החורף במרכזו של Ny Carlsberg Glyptotek

2. המוזיאון הלאומי לאומנות

מה זה? המוזיאון הלאומי לאמנות של דנמרק, SMK, הוא ביתו של אוסף עצום של יצירות דניות ואירופיות החל משנות ה-1300 ועד היום.

למה ללכת? האטרקציה התרבותית הגדולה ביותר של קופנהגן היא דרך מצוינת להכיר כמה מיצירות האמנות הידועות ביותר של דנמרק, כולל יצירות המופת של תור הזהב הדני. הקולקציה של המאה ה-20 וה-21, השוכנת בהרחבה מודרנית בולטת, גם היא מצוינת. ועם התפריט הפשוט אך המפנק שלו, בית הקפה היפה של SMK מספק את ההפסקה המושלמת.

לעבור את כולו ביום אחד זה כמעט בלתי אפשרי, אז בחרו בקפידה את התערוכות שאתם פשוט חייבים לראות. שימו לב לימי שישי, בהם מוזיאון נפתח במהלך הערב, מאפשר למבקרים להיכנס בחינם ומציע מגוון של משקאות, אוכל רחוב ומוזיקה חיה.

לקריאה נוספת על מוזיאונים בקופנהגן | לאתר המוזיאון

המוזיאון הלאומי לאומנות
Statens Museum for Kunst, הידוע בתור SMK

3. נמל קופנהגן – Nyhavn

מה זה? עם בתי הסוחרים שלה מהמאה ה-18, הרחוב הצבעוני והכובש הוא אחד מהמראות האייקוניים ביותר של קופנהגן ואחד המקומות האהובים ביותר על המקומיים לשתיית בירה קרה ביום חם.

למה ללכת? כן, זו מלכודת תיירים – אבל היא מלכודת נהדרת ושווה ביקור ולו רק כדי לקבל את הצילום המחייב של הבתים הצבעוניים שלה (ששלושה מהם היו פעם ביתו של סופר האגדות הנס כריסטיאן אנדרסן). Nyhavn הוא גם מקום מצוין להצטרף לסיור שייט בתעלה.

לקריאה נוספת על Nyhavn

קופנהגן

4. גני טיבולי

מה זה? פארק שעשועים מקסים שנמצא ממש במרכז העיר ומושך משפחות כל השנה.

למה ללכת? אין דרך אחרת להגדיר את פארק טיבולי מאשר “מגרש משחקים ענק” – לצעירים ולמבוגרים כאחד. זהו מקום כל כך פלאי ומהפנט, וקל להבין למה טוענים שהוא זה שסיפק את ההשראה להנס כריסטיאן אנדרסן ולוולט דיסני, כל אחד בתחומו. בלו יום כיף לכל המשפחה בפארק השעשועים המפורסם בעולם, שעומד באתר הזה כבר יותר מ-175 שנים ואף היווה השראה מסוימת לוולט דיסני כשהקים את הפארק שלו. חובבי אדרנלין יאהבו את המתקנים – כולל אחת מרכבות ההרים העתיקות בעולם, שנבנתה בשנת 1914 – בעוד שאחרים ימצאו ריגוש בקישוטים העונתיים של טיבולי, בתצוגות הפרחים, במזרקות, בקרוסלות, במופע האורות ובמשחקי קרנבל מיושנים.

לקריאה נוספת על גני טיבולי | אתר רשמי

גני טיבולי

5. טירת רוזנבורג

מה זה? טירה שנראית כאילו יצאה מסיפור אגדה ונמצאת באחד הפארקים המלכותיים העתיקים ביותר בקופנהגן.

למה ללכת? טירת הרנסנס המרהיבה רוזנבורג, שנבנתה כמעון קיץ עבור המלך כריסטיאן הרביעי, היא מקום מושבם של תכשיטי הכתר הדני, מספר חדרים מפוארים ואוסף יינות שלא יסולא בפז. גם הסביבה המוצלת של הטירה מענגת: גני המלך (Kongens Have) הם נווה מדבר ירוק אהוב בו תמצאו בית קפה העים, שני מסלולי הליכה, תיאטרון בובות מקסים והרבה מקום לפיקניק.

לקריאה נוספת על טירת רוזנבורג

טירת רוזנבורג
טירת רוזנבורג

6. מוזיאון לואיזיאנה לאמנות מודרנית

מה זה? מוזיאון מעוצב ללא דופי, במיקום מושלם, עם אוסף אמנות מודרנית עולמית.

למה ללכת? ראשית, לאמנות: האוסף הקבוע של המוזיאון כולל יותר מ-4,000 יצירות שהופקו מאז 1945, עם דגש על ציור ופיסול. במיוחד, הלואיזיאנה מכיל אוסף מרשים של יצירות של פיקאסו, דייגו ג’קומטי והמאסטרים הדנים פר קירקבי ואסגר ג’ורן. מושך לא פחות הוא מיקומו. על החוף מצפון לקופנהגן, המוזיאון מתגאה בתצפיות מרהיבות לעבר הארסונד, מצר הים המרשים הנמצא בין דנמרק ושוודיה. פארק הפסלים המרתק שלו, הכולל יצירות של אלכסנדר קלדר וריצ’רד סרה, הוא בלתי נשכח.

לקריאה נוספת על מוזיאונים בקופנהגן | לאתר המוזיאון

מוזיאון לואיזיאנה לאמנות מודרנית

7. Superkilen

מה זה? פארק עירוני בשטח של 55,000 מ"ר שתוכנן בעזרת הקהילה שמסביב.

למה ללכת? Superkilen עטור הפרסים חוגג את כור ההיתוך הרב-תרבותי שהוא שכונת נורברו (Norrebrø) וממחיש את הכוח של עיצוב. הפארק, שנבנה בשנת 2012, משתרע לאורך קילומטר דרך אחת השכונות המגוונות ביותר מבחינה אתנית וכלכלית בדנמרק ומכיל יותר מ-60 מבני ציבור המשקפים כל אחת מהתרבויות המאכלסות את האזור. שימו לב לספסלי נדנדה מעיראק, זירת אגרוף מתאילנד ופחי אשפה מבלקפול.

לקריאה נוספת על פארק סופרקילן

Superkilen

8. לאכול סמורברוד

מה זה? קשה לבטא את השם שלהם אבל הכריכים הקלאסיים הפתוחים של דנמרק הם מנה מסורתית ומגניבה שכל תייר חייב לנסות.

למה ללכת? סמורברוד, למעשה שם נרדף למטבח הדני, כולל פרוסות דקות של לחם שיפון ועליהן מרכיבים כמו הרינג כבוש, פירות ים וסלט עוף. הסמורברוד נחשב למאכל הלאומי המסורתי של דנמרק, וקופנהגן מלאה במסעדות מקומיות מופלאות שמגישות אותו. אף על פי שתמצאו עשרות מנות סמורברוד ברחבי הבירה, שווה לחפש קצת ולבחור מקום שמשתמש בחומרי גלם עונתיים טריים.

לקריאה נוספת: סמורברוד (Smørrebrød): כריך פתוח דני מסורתי

סמורברוד
סמורברוד

9. חילופי המשמר בארמון אמליינבורג

מה זה? ארמון אמליינבורג מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של משפחת המלוכה הדנית ומציג טקס החלפת משמרות יומי, לחובבי הז’אנר.

למה ללכת? בארמון אמליינבורג שנמצא ממש בלב קופנהגן, תוכלו לבקר במושבה של אחת ממלכות המלוכה העתיקות בעולם וללכת אל מאחורי הקלעים בארמון מלכותי אמיתי. הארמון הוא ביקור חובה לכל מי שיש לו עניין בהיסטוריה מלכותית. אל תחמיצו את כיכר הארמון בה תוכלו לצפות בהחלפת המשמרות הבלתי נשכחת.

לקריאה נוספת על ארמון אמליינבורג

טקס החלפת המשמרות בארמון אמליינבורג
טקס החלפת המשמרות בארמון אמליינבורג

10. הגנים הבוטניים של קופנהגן

מה זה? ממוקם במרכז העיר מאז 1870 וביתם של יותר מ-13,000 מיני צמחים, זהו המקום הירוק ביותר בעיר.

למה ללכת? זה מקום אידיאלי לטיול נינוח כאשר אתה רוצה לברוח מההמונים. נקודות השיא כוללות גני סלעים הכוללים צמחים ילידי האזורים ההרריים של אירופה, ובית הדקל – אחת מ-27 החממות ההיסטוריות של הגן, שכוללת מדרגות לולייניות מברזל יצוק המובילות לשביל הליכה מעל צמרות העצים. במהלך הקיץ, המבקרים יכולים גם לחקור את בית הפרפרים של הגן, ויש חנות קטנה שמוכרת צמחים וזרעים, המאפשרת לך לקחת הביתה קצת קסם בוטני למזכרת.

11. שייט תעלות

מה זה? אחת הדרכים המהנות ביותר לראות את קופנהגן היא לבלות שעה בסיבוב נעים ומודרך של שייט סביב הנמל.

למה ללכת? שייט בתעלות העיר יאפשר לכם לראות את העיר מנקודת מבט אחרת. מדריך דו לשוני יפרט ויסביר מה רואים תוך כדי השייט (סיורים זמינים בדנית, אנגלית ושפות אירופאיות אחרות). רוב הסיורים יוצאים מניהאון ועוברים ליד היהלום השחור (הספרייה הדנית המלכותית שעשויה מגרניט מלוטש ומעליו גג נחושת) ודרך כריסטינהאבן, שלאורכה תעלות יפות והיא ביתה של שכונת כריסטיאנה החופשית.

מה עושים בקופנהגן: שייט

שייט תעלות בקופנהגן

12. קניות בסטורגט

מה זה? אזור הקניות הגדול ביותר של קופנהגן מרוכז סביב רחוב Strøget בלב העיר, שהוא אחד מהמדרחובים הארוכים באירופה ומציע חווית קניות המתאימה לכל אחד.

למה ללכת? הרצועה באורך 1.1 ק”מ עוברת מכיכר העירייה ל-Kongens Nytorv וכוללת רשתות בתקציב נמוך, מותגי מעצבים, מסעדות ואוכל מהיר ומגוון רחב של עסקים. רובע הקניות הזה, שהוקם כאזור ללא מכוניות בשנת 1962, משתרע על פני קצת פחות מקילומטר בלב קופנהגן מימי הביניים וכולל אינספור בוטיקים וחנויות גדולות יותר בכל טווחי המחירים.

לקריאה נוספת והוראות הגעה

מדרחוב קניות סטרוגט
מדרחוב הקניות סטרוגט

13. קופנהיל

מה זה? אזור ספורט עירוני ומדרון סקי מלאכותי שנבנה על גבי מרכז ניהול הפסולת החדש ביותר בעיר.

למה ללכת? בטח לא שיערתם שזוהי תהיה התשובה לשאלה "מה עושים בקופנהגן", אבל התשובה היא סקי! אולי האטרקציה המוזרה ביותר של קופנהגן היא מדרון הסקי הזה שנבנה על גבי מפעל גבוה למיחזור פסולת. מדרון הסקי המלאכותי, שעוצב על ידי האדריכל Bjarke Ingels, בתוספת אזור טיולים נחמד, הוא הדרך האולטימטיבית לחוות את העיר. אם לא מתחשק לכם לגלוש, תוכלו ללכת בנינוחות ולעצור לתצפיות על מיצר Øresund הסמוך.

קופנהיל

14. רכיבה על אופניים באיזור הנמל

מה זה? כדי להרגיש כמו מקומיים, קפצו על אופניים. הודות לתשתית האופניים ברמה עולמית של קופנהגן, לרבות קילומטרים של שבילי אופניים מופרדים, הנסיעה ברחבי הבירה הדנית היא קלה ופשוטה – וכמעט תמיד הדרך המהירה ביותר מנקודה אחת לאחרת. טבעת הנמל (Havneringen) היא מסלול מסומן באורך 13 ק"מ שעובר במגוון אתרים ששווה לראות.

למה ללכת? מעבר לכושר הגופני שתמיד טוב, בדרך אתם תגלו עד כמה מקופנהגן מקושרת היטב. חלפו על פני ארכיטקטורה מושכת עין על החוף, כמו הרחבה של ספריית היהלום השחור, חצו את גשרי הנמל האהובים של העיר – כמו גשר העיגולים המרהיב של האמן אולאפור אליאסון וגשר הנחש – ותספגו קצת אוויר צח בשמורת הטבע Amager Fælled.

לאתר הרשמי | עוד על תחבורה ציבורית בדנמרק

רכיבה על אופניים קופנהגן

15. העיר החופשית כריסטיאניה

מה זה? האזור הידוע לשמצה ביותר בקופנהגן, קהילה היפית בה החוק המקומי לא נאכף – מה שהפך אותה לכר פורה ליצירתיות, אהבה חופשית וכן, גם סמים.

למה ללכת? גן העדן ההיפי הזה מרתק: זה מקום צבעוני בו נמכרים סמים (שהם מאוד לא חוקיים בקופנהגן!) ללא התערבות משטרתית. כתיירים, אני עדיין ממליץ שלא להתערב בדברים האלה – ועם זאת, עדיין שווה להסתובב ולהתרשם מהאווירה של הרובע הזה של קופנהגן. מדי שנה מבקרים בו יותר מ-500,000 תיירים, וניתן למצוא בו מגוון מסעדות אקולוגיות, סדנאות, גלריות ומקומות מוזיקה המציעים מגוון רחב של חוויות תרבותיות.

לקריאה נוספת – כריסטיאניה: השכונה החופשית של קופנהגן

כריסטיאניה
כריסטיאניה

16. שוק האוכל Torvehallerne

מה זה? שוק אוכל גורמה שהוא תחנת חובה במסלול הקולינרי של קופנהגן.

למה ללכת? Torvehallerne הוא גן עדן של אוכל. אולמות הזכוכית הכפולים שלו מכילים שפע של פירות וירקות עונתיים, מאפים, בשר טרי ופירות ים. יש גם שפע של דוכני אוכל מפתים שבהם תוכלו לקחת מנה מפנקת או שתיים ליהנות מהן על הדרך או באחד השולחנות בחוץ.

קריאה נוספת על שווקי אוכל בקופנהגן | האתר הרשמי

מה עושים בקופנהגן? אוכלים!
מה עושים בקופנהגן? אוכלים!

17. משחק כדורגל ב-"פארקן"

מה זה? אצטדיון הכדורגל הלאומי של דנמרק אשר משמש את מועדון הכדורגל פ.צ. קופנהגן ואת הנבחרת הדנית. אם אתם בעיר בזמן שיש משחק, ביקור במקום יספק אווירה שתרגש כל אוהד כדורגל.

למה ללכת? לא חייבים להיות אוהדי כדורגל אדוקים כדי ליהנות מביקור באצטדיון. ביום משחק נפרשים מחוץ לאצטדיון עשרות דוכני אוכל המציעים בשרים על האש (בעיקר נקניקיות והמבורגרים), מטוגנים שונים וכמובן – המון בירה. הריח משגע, האווירה מחשמלת, והמחירים נוחים.

לקריאה נוספת על כדורגל בקופנהגן

אצטדיון פארקן

מה עוד עושים בקופנהגן

מעבר לדברים שציינו, העיר קופנהגן מציעה עוד המון אטרקציות, פעילויות ודברים שכדאי לראות. הנה כמה דברים שלא נכנסו לרשימה:

פסל בת הים הקטנה כשבאים לדבר על קופנהגן, אחת האטרקציות שישר קופצות לראש היא פסל בת הים הקטנה, אותו ברונזה קטן בצורת היצור האגדי שחציו העליון דמוי אדם וחציו התחתון דמוי דג ומבוסס על סיפור האגדה “בת הים הקטנה” שנכתב על ידי הסופר הדני המפורסם מכולם, הנס כריסטיאן אנדרסן. הסיבה שלא הכנסתי את הפסל לרשימה היא מכיוון שלדעתי הביקור בו קצת מאכזב.

שלא תבינו אותי לא נכון – עדיין שווה לקפוץ ולראות את המקום, פשוט לא במיוחד, וניתן לשלב עם דברים נוספים בסביבה.

המגדל העגול – כשהוא ממוקם במה שהפך להיות אחד מרחובות הקניות העמוסים של מרכז העיר, המגדל העגול של קופנהגן מציע מפלט קליל מההמונים ומציע טיפוס חביב במעלה מסדרון ספירלי רחב ממש עד לראש המגדל. הליכה באותו שביל ספירלי – שאם אתם מאמינים לסיפורים, הצאר הרוסי עלה בו פעם תוך כדי רכיבה על סוס – ללא ספק תרגיש עבורכם כמו חזרה קצרה אל העבר.

ארמון כריסטיאנסבורג והפרלמנט הדני – במה שהיה בעבר ביתם של מלכים ומלכות, הארמון מאכלס כיום את הפרלמנט הדני, בית המשפט העליון ומשרדי הממשלה. ניתן לבקר במגוון חדרים במקום וללכת בעקבות בני המלוכה.

גשר ארסונד – אחד ממבני התשתית המרהיבים ביותר בקופנהגן הוא הגשר המחבר בין הבירה הדנית לעיר מאלמו השוודית. זהו הגשר הארוך ביותר באירופה המורכב מגשר, מנהרה ואי מלאכותי, והוא מוכר לרוב האנשים מהסדרה הדנית-שוודית “הגשר”. ואם באמת יש לכם זמן, תמיד אפשר לקפוץ לטיול יומי במאלמו.

יש לכם רעיונות נוספים או המלצות מה עושים בקופנהגן שלא חשבנו עליהן? רוצים לשאול משהו? סתם בא לכם להגיד לנו כל הכבוד? נשמח לשמוע מכם בתגובות!