מסעדות מומלצות בקופנהגן

מסעדות מומלצות בקופנהגן

לא יודעים מאיפה להתחיל בגן העדן הקולינרי שהוא בירת דנמרק? המשיכו לקרוא את המדריך שלנו למסעדות מומלצות בקופנהגן!

חובבי אוכל? אתם הולכים ליהנות בקופנהגן. בירת דנמרק היא חממה של חדשנות קולינרית עם סצנת גסטרונומיה פורחת שנמצאת גבוה ברשימת הדברים הטובים ביותר לעשות בעיר. זהו מקום הולדתו של המטבח הנורדי החדש, שבו מרכיבים עונתיים הם השולטים והקרבה בין חומר הגלם לצלחת היא המפתח. המסעדות הטובות ביותר בקופנהגן מכסות הרבה מאוד סגנונות, מבישול ביתי מרכיבים מקומיים ועד לקסם שבמסעדות זוכות כוכבי מישלן. ארוחת ערב בבירת דנמרק היא תענוג מוחלט, לא משנה באיזו שכונה תמצאו את עצמכם.

מסעדות מומלצות בקופנהגן

נומה

המסעדה המהוללת של רנה רדזיפי תהיה לנצח שם נרדף למהפכה הקולינרית של קופנהגן – ושנים לאחר ההשקה המחודשת הרדיקלית שלה במחסן תחמושת לשעבר ליד שכונת כריסטיאניה, הקומונה הידועה לשמצה של העיר, היא עדיין הדבר החם ביותר בעיר. המנות מסנוורות כתמיד, כשהצוות של המסעדה בונה מחדש את התפריט שלוש פעמים בשנה כדי להציג לראווה את המרכיבים הטובים ביותר של העונה: בשר בסתיו, פירות ים בחורף ובאביב, וירקות בקיץ. קחו בחשבון שרצוי להזמין חודשים רבים מראש דרך האתר שלהם, אחרת יהיה קשה למצוא שולחן פנוי.

לקריאה נוספת על מסעדת נומה | לאתר המסעדה

נומה קופנהגן

סלמה

מדריך מישלן עשה היסטוריה קולינרית כאשר העניק לסלמה את התואר "ביב גורמה" (על "אוכל טוב במיוחד במחירים מתונים"). המקום היה מסעדת הסמורברד (אותו כריך דני מפורסם) הראשונה שזכתה לפרס הזה, ובאופן אירוני האיש שאחראי על שדרוג ארוחת הצהריים הדנית המסורתית לשלב הבא היה דווקא שף שוודי.

לאתר המסעדה

Tír Bakery

האופה לואיז באנון, במקור מאירלנד, שירתה שני קדנציות ב"נומה" לפני שעברה לפרויקט משלה, תוך התמקדות בלחם מחמצת בתסיסה איטית שעשוי עם זרעי חיטה שגדלה באופן ביו-דינמי. בית הקבע של המאפייה שלה – בית חווה בן 115 שנים שנמצא על החוף הדני – נמצא כעת בשיפוצים, אבל זה הרווח שלנו, כי בינתיים היא מוכרת את כיכרות הלחם הפנומנליים שלה במרכז קופנהגן במיקום שפעם היה בית מאיירס באגרי (על שם קלאוס מאייר, שותפו המקורי של רדזפי במסעדת נומה).

לאתר המסעדה

Harry’s Place

במשך שנים, הנקניקייה בלחמנייה הייתה הנשנוש המושלם עבור הדנים הפשוטים. ולמרות שעדיין תוכלו לראות דוכנים של נקניקיות פזורים בכל רחבי העיר, עבור חוויה אותנטית באמת מומלץ לבקר בהארי'ס פלייס. נוסדה בשנת 1965 וממוקמת בבקתה בשכונת נורברו, היא נותרה פופולרית כתמיד למרות המהפכה הקולינרית ששטפה את קופנהגן. הזמינו Børge – נקניקייה עבה ועסיסית – ואם אתם ממש אמיצים, קחו גם את בקבוק השוקו המסורתי בצד.

לאתר המסעדה

Iluka

אתם יכולים לאכול הרבה פירות ים בדנמרק, אבל אף אחד מהם לא יהיה ממש כמו מה שיש בתפריט החדשני ב-Iluka, המנוהל על ידי הסו-שף לשעבר של נומה בו קלגסטון, שמוצאו מאוסטרליה. התפריט משתנה בהתאם לעונת השנה ומציע אפשרויות בכל טווחי המחיר – החל מארוחות זולות בכ-45 קרונות ועד תפריט טעימות בכ-450 קרונות (כ-250 שקלים).

לאתר המסעדה

גרניום

המטבח הנורדי הביא לנו לא מעט עילויים קולינריים, ומסעדת גרניום – המסעדה הטובה בעולם לשנת 2022 ואייקון בהתהוות של קופנהגן – היא עוד דוגמה לכך. אי אפשר לסקור את המסעדות המומלצות בקופנהגן בלי להזכיר את הפנינה הזו. כשהיא ממוקמת בקומה השמינית ומשקיפה על גני Fælledparken היפים, גרניום מזמינה את האורחים לטעום מהטבע ובו זמנית להתבונן בו סביבם. תפריט הטעימות ‘היקום’, בהשראה מקומית המשתנה בהתאם לעונה, יושיב אתכם למינימום של שלוש שעות עם כ-20 מנות המחולקות באופן שווה בין מתאבנים, מנות מלוחות ומתוקים.

לקריאה על מסעדת גרניום | לאתר המסעדה

מסעדות מומלצות בקופנהגן
השף רסמוס קוופיד במטבח הפתוח של מסעדת גרניום

Alouette

הדיינר המשובח הזה זכה בכוכב מישלן כבר בשנת פעילותו הראשונה – וקל להבין מדוע. השפים האמריקאים ניק קרטין ואנדרו ולנצואלה יוצרים מנות עונתיות עם השפעות גלובליות, כמו מקרל עם מלפפון מותסס או דלעת חרוכה עם קוויאר ותות עץ. ממוקם במפעל ישן בשכונה הפוסט-תעשייתית של Islands Brygge, אלואט נגישה באמצעות מעלית שירות מכוסה גרפיטי – ניגוד בולט לעיצוב הזוהר והאווירה האינטימית של המסעדה. רצוי להזמין מקומות מראש.

לאתר המסעדה

Amass

קיימות היא מילת המפתח במסעדה המשובחת הזו של השף הראשי של נומה לשעבר, מאט אורלנדו. התפריט דוגל בחומרי גלם עונתיים שמקורם במקום – פירות יער, עשבי תיבול וירוקים מגיעים היישר מגינת המטבח המענגת של אמאס – בעוד שהאתוס הבלתי פוסק של המטבח מסייע לו לרקוח מנות חדשניות כמו סלק לעוס עם ריבת עיסת אגוזים ופטל שחור מלוח. אמאס ממוקמת על חצי האי התעשייתי Refshaleøen, ונגישה בצורה הטובה ביותר באמצעות מעבורת הנמל. רצוי להזמין מקום מראש.

לאתר המסעדה

פסל בת הים הקטנה
פסל בת הים הקטנה. מאחור ברקע: חצי האי Refshaleøen, עליו ממוקמת המסעדה

Rufino Osteria

מאז שנפתחה ב-2016, המסעדה הפינתית הזו של האי כריסטיאנהאבן דבקה במתכון פשוט ומוצלח: קחו כמות נדיבה של אוכל איטלקי מנחם, הוסיפו קצת hygge – הקונספט הדני של נעימות והרגשה ביתית – והגישו את הכל בסביבה נעימה ושיתופית הכוללת מטבח פתוח ושולחנות משותפים. אבל כנות היא המרכיב העיקרי פה: התפריט של Rufino משתנה מדי יום וחוגג מנות בהשפעה איטלקית העשויות עם מרכיבים מקומיים וטריים. הפסטה בעבודת יד תמיד מעולה, אבל תשאירו מקום לטירמיסו.

לאתר המסעדה

מסעדות מומלצות בקופנהגן

Rufino Osteria. מקור לתמונה: פייסבוק

מאפיית Juno

אתה יודע שהגעת למאפייה הזו בשכונת אוסטרברו היוקרתית כשאתה מזהה את התור שמתפתל החוצה מהדלת של המקום, או כשאתה תופס את הריח השמימי של לחמניות ההל של ג'ונו. מיוצרים על ידי האופה השבדי (ובוגר מסעדת נומה) אמיל גלזר, הן בהחלט שוות את ההמתנה, כמו גם המאפים והלחמניות המומלצים האחרים של המקום. מקומות הישיבה מוגבלים ביותר – וג'ונו מגישה רק קפה פילטר – אבל לגמרי שווה לבקר פה.

מסעדות מומלצות בקופנהגן: סיכום

אם אתם יכולים ב-Noma, המסעדה הדנית החלוצית של שהיא בין הטובות בעולם, בהחלט כדאי לכם – זה לגמרי שווה את ההייפ. אבל זה אם די גדול. ערב פה יעלה לכם משהו כמו 450 דולר לאדם, לא כולל שתייה, המחיר יכול להיות כבד. ובהצלחה גם עם ביצוע ההזמנה – שולחנות משוחררים שלוש פעמים בשנה דרך מערכת הכרטוס המקוונת של המסעדה ונחטפים די מהר. בנוסף, נומה נסגרת בין שלושת "עונות השנה" שלה, כך שהסיכויים הם לרוב נגדכם.

החדשות הטובות הן שכוח המשיכה והמוניטין של נומה משכו עשרות שפים מבטיחים מרחבי העולם אל קופנהגן, כמו עש ללהבה של מטבח בדירוג שלושה כוכבי מישלן. בין אם זה שפע שבילי האופניים, שירותי הבריאות האוניברסליים או הימים הארוכים ומלאי השמש, רבים מחברי המשפחה המורחבת ורשת הבוגרים של נומה השתקעו בבירת דנמרק ופתחו עסקי מזון משלהם.

וזה לא רק הם: העיר מלאה בעשרות, אם לא מאות, אפשרויות קולינריות – כך שהרכבת רשימה של מסעדות מומלצות בקופנהגן היא לגמרי עניין אישי. זה לא משנה מה הסגנון, טווח המחירים, רמת היוקרה או המורכבות שאתם מעדיפים – סביר להניח שבירת דנמרק תציע לכם את האופציות הקולינריות הטובות ביותר בעולם.

וזה גם לא חייב להיות יקר: מספיק לקפוץ בזריזות לשוק האוכל בקופנהגן כדי לסגור את הפינה.

וזהו להפעם. אם יש לכם שאלות, המלצות נוספות או הערות על הבחירות שלנו, נשמח לשמוע מכם בתגובות. בתאבון!