סטרוגט קופנהגן

סטרוגט (Strøget): מדרחוב הקניות הגדול בקופנהגן

אזור הקניות הגדול ביותר של קופנהגן מרוכז סביב רחוב Strøget בלב העיר, שהוא אחד מהמדרחובים הארוכים באירופה. הרצועה באורך 1.1 ק"מ עוברת מכיכר העירייה ל-Kongens Nytorv וכוללת רשתות בתקציב נמוך, מותגי מעצבים, מסעדות ואוכל מהיר ומגוון רחב של עסקים. רובע הקניות הזה, שהוקם כאזור ללא מכוניות בשנת 1962, משתרע על פני קצת פחות מקילומטר בלב קופנהגן מימי הביניים וכולל אינספור בוטיקים וחנויות גדולות יותר בכל טווחי המחירים.

יותר מסתם רחוב סואן, ה-Strøget מקיף אזור גדול יותר של רחובות צדדיים קטנים יותר וכיכרות עיר היסטוריות רבות. על שלטים בקופנהגן תראו את שמו הדני Strøget, אבל הוא נהוג לאיית Stroget גם במדריכי טיולים אמריקאים.

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שזה לא רק רחוב אחד: Strøget הוא כינוי שהמקום קיבל משנות ה-1800 אבל בפועל מדובר על ארבעה רחובות (Frederiksberggade, Nygade, Vimmelskaftet ו- Østergade) ושלוש כיכרות (כיכר Nytorv, Gammeltorv Square ו- Amagertorv Square).

אם אתם רוצים לעשות קניות בקופנהגן, ה-Strøget הוא אתר חובה, וגם אם שופינג לא מעניין אתכם, יש הרבה מה לראות ולעשות פה. החל מארוחת ערב דנית מסורתית, צפייה במשמר המלכותי צועד לטירת רוזנבורג, וצפייה באחד מאמני הרחוב הרבים שהתפרסמו באזור.

קניות בסטרוגט

מדרחוב סטרוגט מפורסם בעיקר בזכות חווית הקניות שהוא מציע. באופן כללי חשוב להכיר: צד אחד של הרחוב הוא יוקרתי יותר, וצדו השני זול יותר. מותגים בינלאומיים גדולים כמו פראדה, לואי ויטון, הרמס ובוס מיוצגים בקצה הרחוב הפונה אל כיכר קונגנס נייטורב. אם התקציב שלכם מוגבל יותר, תוכלו להמשיך לאורך Strøget למטה לכיוון כיכר העירייה, שם תמצאו חנויות כמו H&M, Vero Moda, Weekday ו-Zara.

החנויות המיוחדות שנמצאות ב-Strøget כוללות מותגים אייקוניים כמו חנות הפורצלן Royal Copenhagen ו-Georg Jensen Silver. כמו כן, מומלץ לעצור במוזיאון שיאי גינס היחיד באירופה אשר בכניסה שלו יש פסל בגודל טבעי של האיש הגבוה בעולם.

מדרחוב סטרוגט ביום קצת גשום
מדרחוב סטרוגט ביום קצת גשום

אוכל ואטרקציות בסטרוגט

ה-Strøget הוא לא רק יעד פופולרי לקניות בקופנהגן, אלא יעד פופולרי למספר פעילויות נהדרות, אטרקציות, בידור וגם אוכל.

במדרחוב תמצאו מגוון של מזון מהיר, בתי קפה ומסעדות הכוללות מאכלים דנים, קבבים, נקניקיות אורגניות, אוכל אירי וכמה מותגים בינלאומיים, אבל נסו בכל מקרה לעצור ליד השוקולטיירים והמאפיות הדניות המפורסמות שברחוב. תוכלו לחטוף נשנוש מהיר או לשבת לארוחה מלאה באחת המסעדות הנהדרות הממוקמות על ה-Strøget ומסביב לו.

אבל בסטרוגט יש יותר מקניות! הביטו למעלה ולמטה ברחובות הצדדיים במהלך מסע הקניות שלכם ותראו כמה מהמראות והאטרקציות היפות של קופנהגן, כגון כנסיית גבירתנו (Vor Frue Kirke), שם נישאו יורש העצר פרדריק ונסיכת הכתר מרי, כיכר Gammeltorv, בית המשפט בכיכר Nytorv ומזרקת החסידות (Storkespringvandet) בכיכר Amagertorv.

מ-Amagertorv אפשר לראות גם מעבר לתעלה לארמון כריסטיאנסבורג, שם יושב הפרלמנט. ואל תשכחו את כיכר העירייה (Rådhuspladsen) עם מגדל העירייה של קופנהגן ואת כיכר Kongens Nytorv היפה עם התיאטרון הדני המלכותי והנמל החדש (ניהאון) בקצה השני.

מזרקת החסידה סטרוגט
מזרקת החסידות הממוקמת במרכז קופנהגן נחנכה ב-1894 והיא המזרקה המוכרת ביותר בחלק זה של העולם.

מדרחוב סטרוגט בקופנהגן הוא גם מקום בילוי פופולרי עבור אמני הרחוב של העיר, במיוחד בכיכר העירייה שבה ניתן לראות לעתים קרובות הופעות של אקרובטים, קוסמים ומוזיקאים.

סטרוגט – קופנהגן

כתובת: Frederiksberggade, 1459 København K

אתר אינטרנט רשמי