קופנהגן ביום אחד

קופנהגן ביום אחד: מסלול טיול מומלץ

כשהיא הבית של העיצוב הנורדי, מציעה אווירה קסומה ובת ים קטנה אחת, קופנהגן בירת דנמרק היא אחת מהערים הכי מעניינות באירופה. עם היסטוריה של למעלה מ-850 שנה, בקופנהגן יש מבנים היסטוריים, תעלות מים יפות וקו חוף מרתק. ולמרות שקופנהגן ביום אחד זה לגמרי לא מספיק כדי לחוות את כל מה שיש לעיר הזו להציע, בהחלט ניתן ליהנות – במיוחד אם יודעים לאן ללכת.

במסלול הטיול היומי שנציע פה בקופנהגן, נהנה מהמבנים המלכותיים שלה, נציץ בכמה מוזיאונים מרתקים ואפילו נחווה את העיר החופשית כריסטיאנה – מקום שבו החוקים של דנמרק אינם חלים.

עם זאת, יש דבר אחד שכדאי לדעת על קופנהגן לפני הביקור – זו אחת הבירות האירופאיות היקרות בעולם. בשל כך, תיירים רבים בוחרים לבלות זמן קצר בעיר – ואתם תתפלאו מכמות האטרקציות שתוכלו לכסות ביום אחד בלבד בקופנהגן!

האם יום אחד בקופנהגן זה מספיק?

בתור בירת דנמרק, קופנהגן היא עיר גדולה ומודרנית עם שפע של אטרקציות ודברים לראות. אז לא – לא תוכלו לכסות את כל מה שיש לעשות בדנמרק במהלך 24 שעות.

עם זאת, חשוב לציין, שאם יום אחד הוא כל הזמן שתוכלו להקצות לביקור בדנמרק, אז עדיף ללכת ולטעום מהעיר מאשר לוותר עליה לגמרי. פרק הזמן האידיאלי לטיול בקופנהגן הוא שלושה או ארבעה ימים.

קופנהגן ביום אחד – מסלול טיול מומלץ

אז בלי הקדמות מיותרות, הנה ההצעה שלנו למסלול טיול יומי בקופנהגן. הוא מרכז את עיקרי האטרקציות של העיר ומשאיר מספיק זמן להנאות הקטנות בדרך: אוכל בכיף, קניות, מנוחה וכיוצא בזה. מצד שני, ידוע לנו שכל מטייל הוא שונה, ומוקדי העניין עבורכם עשויים להיות שונים מאלו של מטיילים אחרים.

אם יש שאלות או הצעות שונות, מוזמנים לפנות אלינו בתגובות בתחתית העמוד.

השכרת אופניים כדי לראות את בת הים הקטנה וקו החוף

הדרך הטובה ביותר לראות את קופנהגן היא כמו המקומיים – על שני גלגלים! קופנהגן היא אחת הערים הידידותיות ביותר לרוכבי אופניים בעולם, ויש בה נתיבי אופניים ייעודיים ונוחים לכל מקום. לא מעט חנויות להשכרת אופניים נמצאות ברחבי העיר, והן מציעות אופניים להשכרה 24 שעות ביממה. אם אינכם רוצים לשכור אופניים, קופנהגן מרושתת היטב עם תחבורה ציבורית: אוטובוסים ושירות מטרו.

ועכשיו כשאנחנו על האופניים, התחנה הראשונה שלנו תהיה לא אחרת מאשר פסל בת הים הקטנה. בעוד שעלילת הסיפור "בת הים הקטנה" מתרחשת בעיקר מתחת לפני הים, הסצנות היבשתיות מתרחשות בדנמרק, המדינה שממנה הגיע הסופר הנס כריסטיאן אנדרסן. הדמות מונצחת בפסל ברונזה מפורסם המשקיף על האוקיינוס. זוהי נקודת צילום נהדרת בה ניתן ליהנות מנוף משגע, וההגעה אליה כוללת הליכה (או רכיבה) לאורך קו החוף המרהיב.

אם אינכם רוכבים על אופניים, תוכלו לקחת את המטרו M3 ל-Østerport וללכת משם.

לקריאה נוספת: פסל בת הים הקטנה

בת הים הקטנה

צפו בחילופי המשמר בארמון אמליינבורג

ארמון אמליינבורג הוא מקום מגוריה של משפחת המלוכה וביתו של מוזיאון אמליינבורג. גם אם לא תיכנסו למוזיאון (וזה לא מומלץ אם יש לכם רק יום אחד בקופנהגן), שווה לעצור ולהתפעל מהצד החיצוני של הבניין: חזית מפוארת מהמאה ה-18 עם כיפה כחולה גדולה. הוא נמצא במרחק הליכה לא גדול מפסל בת הים הקטנה.

מומלץ לתזמן את הביקור שלכם ל-12:00 בצהריים על מנת לתפוס את טקס חילופי המשמרות. אם אתם במקרה בקופנהגן בתקופת האביב, שימו לב שהגן הסמוך הוא אחד המקומות הטובים ביותר לראות את פריחת הדובדבן.

מסלול טיול קופנהגן ביום אחד - ארמון אמליינבורג
החלפת המשמרות בארמון אמליינבורג

סיור תעלות בקופנהגן

הדבר הבא שכדאי לכם לעשות הוא סיור אטרקציות של כ-50 דקות בסירה שתיקח אתכם סביב התעלות של קופנהגן, ותאפשר לכם לראות את העיר מנקודת מבט אחרת. מדריך דו לשוני יפרט ויסביר מה רואים תוך כדי השייט (סיורים זמינים בדנית, אנגלית ושפות אירופאיות אחרות).

רוב הסיורים יוצאים מניהאון (עוד על כך בפסקה הבאה), ועוברים ליד היהלום השחור (הספרייה הדנית המלכותית שעשויה מגרניט מלוטש ומעליו גג נחושת) ודרך כריסטינהאבן, שלאורכה תעלות יפות והיא ביתה של שכונת כריסטיאנה החופשית. תוכלו לבקר באזור הזה מאוחר יותר במהלך היום, אבל כדאי לראות אותו גם מהמים!

ארוחת צהריים בניהאון

ניהאון (בדנית: Nyhavn, “הנמל החדש”) הצבעוני והכובש הוא אחד מהמראות האיקוניים ביותר של קופנהגן ואחד המקומות האהובים ביותר על המקומיים לשתיית בירה קרה ביום חם. כשאתם צועדים לצד התעלה, מקבלים את פניכם צלילי הג’אז והמראות של בתי קפה מרוצפים ואנשים שנהנים מהאווירה הרגועה ומהאוכל הנהדר. וכמו שציינו, סיורי השייט יוצאים (וחוזרים) מהאזור הזה.

לקריאה נוספת: ניהאון (Nyhavn): נמל קופנהגן

קופנהגן
הרציף בניהאון

ארמון כריסטיאנסבורג

בשלב הבא, נמשיך לראות את הארמון השני של דנמרק, כריסטיאנסבורג. הבניין המפואר הזה מאכלס כיום את משרדי המדינה, הפרלמנט הדני ובית המשפט העליון. הארמון נמצא במרכז העיר, ולא משנה לאן הולכים מומלץ לעבור בו.

ניתן גם להיכנס פנימה ולראות את החדרים בתוך הארמון, ביניהם חדרי הקבלה המלכותיים, המטבח המלכותי, האורוות המלכותיות והפרלמנט. למען האמת, לגמרי ניתן לבלות כאן יום שלם! אבל אם יש לכם רק יום אחד בקופנהגן, אני ממליץ פשוט להתרשם מהחלק החיצוני של הארמון ואולי להציץ בקצרה לחדרי הקבלה המלכותיים המדהימים (שכוללים את חדר הכס המפואר). כדאי גם לקחת את המעלית לראש המגדל – היחיד בעיר שהכניסה אליו היא חינם – ומציע נוף מרהיב של 360 מעלות על כל העיר.

מסלול טיול קופנהגן ביום אחד - ארמון כריסטיאנסבורג
ארמון כריסטיאנסבורג

אופציונלי: מדרחוב הקניות והמגדל העגול

אם לא בא לכם על עוד ארמון, אופציה חלופית היא לטפס אל ראשו של המגדל העגול. הוא ממוקם במה שהפך להיות אחד מרחובות הקניות העמוסים של מרכז העיר, ומציע מפלט קליל מההמונים ומציע טיפוס חביב במעלה מסדרון ספירלי רחב ממש עד לראש המגדל. הליכה באותו שביל ספירלי – שאם אתם מאמינים לסיפורים, הצאר הרוסי עלה בו פעם תוך כדי רכיבה על סוס – ללא ספק תרגיש עבורכם כמו חזרה קצרה אל העבר.

הוא נמצא ממש ליד ה-"סטרוגט", שהוא רחוב הקניות הגדול ביותר באירופה. למעשה, מדובר על איזור של ארבעה רחובות המחוברים דרך שלושה כיכרות ויוצרים שדרה הארוכה בה ניתן למצוא את כל חנויות המותגים הגדולים ביותר, מסעדות ורשתות מזון מהיר, בתי כלבו גדולים ואפילו חנויות מעצבים קטנות.

קניות בקופנהגן
נכון שאנחנו בקופנהגן רק ליום אחד, אבל חייבים קצת שופינג לא?

העיר החופשית כריסטיאניה

מפה, נמשיך אל העיר החופשית כריסטיאניה, האזור הידוע לשמצה ביותר בקופנהגן. בעוד שדנמרק תמיד נודעה כאחת המדינות המאושרות עלי אדמות, קבוצה של "מורדים" שלא היו מרוצים מאורח החיים של קופנהגן השתלטו על בסיס צבאי נטוש בתחילת שנות ה-70 והקימו בו קהילת היפים שיתופית. עם הזמן, הוא התפתח לשכונה המגניבה שהוא היום.

גן העדן ההיפי הזה מרתק: זה מקום צבעוני בו נמכרים סמים (שהם מאוד לא חוקיים בקופנהגן!) ללא התערבות משטרתית. כתיירים, אני עדיין ממליץ שלא להתערב בדברים האלה – ועם זאת, עדיין שווה להסתובב ולהתרשם מהאווירה של הרובע הזה של קופנהגן. מדי שנה מבקרים בו יותר מ-500,000 תיירים, וניתן למצוא בו מגוון מסעדות אקולוגיות, סדנאות, גלריות ומקומות מוזיקה המציעים מגוון רחב של חוויות תרבותיות.

לקריאה נוספת: כריסטיאניה: השכונה החופשית של קופנהגן

כריסטיאניה

ארוחת ערב: אוכל רחוב או מסעדת גורמה

וזהו, סיימנו את היום הארוך שלנו, עייפים אך מרוצים, ועכשיו הגיע הזמן לאכול. אך השאלה איפה לעשות את זה תלויה בעיקר בהעדפות הקולינריות והתקציביות שלכם.

קופנהגן ידועה במגוון מסעדות הגורמה שבה, ביניהן מסעדת נומה המפורסמת ביותר או גרניום, שזכתה בתואר המסעדה הטובה ביותר בעולם לשנת 2022. רק קחו בחשבון שכנראה תיאלצו להזמין מקום למסעדות הללו לא מעט זמן מראש, והחוויה לא הולכת להיות זולה.

אם אתם מחפשים משהו על הצד המזדמן יותר של הסקאלה, קופנהגן מלאה באוכל רחוב נפלא. החל מדוכני הנקניקיות שסוגרים פינה לדנים רעבים ועד שווקי אוכל מגוונים – המוצלח ביניהן הוא ה-Reffen שנמצא ממש על קו הנמל ומציע מגוון רחב של אפשרויות.

שוק האוכל קופנהגן
שוק האוכל

קופנהגן ביום אחד: עוד הצעות

אז זה היה המסלול שלנו עבור מי שנמצא בקופנהגן ליום אחד. כמו שציינו בתחילת המאמר, יום אחד הוא ממש לא מספיק לכל מה שקופנהגן יכולה להציע. במידה ויש לכם עוד קצת זמן או שלא בא לכם על אחת ההצעות שלנו, הנה עוד כמה דברים שמומלץ לעשות בעיר:

  • ביקור באחד מעשרות מוזיאונים מרשימים שהעיר מציעה – החל ממוזיאון לואיזיאנה המפורסם, אוסף האמנות של קרלסברג ועד מוזיאון הטבע – הרשימה אינסופית.
  • חובבי כדורגל? במידה ויתאפשר, ביקור במשחק באצטדיון פארקן זו חוויה חד פעמית.
  • טירת רוזנבורג היא כנראה הארמון המרשים ביותר מבין השלושה בקופנהגן. לא הצענו אותה למי שלחוץ בזמן כי היא נמצאת קצת רחוק משאר האטרקציות, אבל למי שיש זמן להשקיע, ביקור במקום הוא נחמד במיוחד.
  • גני טיבולי: פארק שעשועים קסום שנמצא ממש במרכז קופנהגן – לא צריך להגיד יותר.

וזהו להיום. במידה ויש לכם שאלות, המלצות נוספות או טיפים שלא ציינו, נשמח לשמוע מכם בתגובות!