קופנהגן עם ילדים

קופנהגן עם ילדים: 10 פעילויות מומלצות למשפחות בדנמרק

אם אתם מחפשים עיר שהיא היעד המושלם לכל המשפחה, חייבים להודות שהסקנדינבים יודעים את העבודה – וכמה ימים יספיקו כדי לגלות שטיול בקופנהגן עם ילדים יכול להציע חוויה מושלמת.

עם מרכז עיר קטן מספיק כדי להתנייד בו בקלות (אפילו עם עגלה), אתם יכולים לדלג מהמדרחוב המרוצף של העיר העתיקה לפארקים והחופים הסמוכים, וכל אפשרויות התחבורה הציבורית מכילים מקומות שמורים לעגלות.

יחד עם גני טיבולי המפורסמים, הפסל האייקוני של בת הים הקטנה הוא עוד דבר שנראה כאילו יצא היישר מתוך סיפור אגדה. ולמרות שאולי זה לא נפוץ בהרבה מקומות בעולם, הדנים מאמינים במיוחד שילדים הם חשובים ביותר וצריכים ליהנות גם הם, מה שאומר שהם יתקבלו בברכה בכל מקום, מבתי קפה ועד לתערוכות מיוחדות במוזיאונים.

אז לאן הכי כדאי לקחת אותם? כידוע, קופנהגן מלאה בעשרות אטרקציות שוות. בהמשך, ריכזנו עבורכם 10 מהדברים הטובים ביותר לעשות בקופנהגן עם ילדים.

קופנהגן עם ילדים – אטרקציות מומלצות

גני טיבולי

פארק השעשועים הוותיק בעיר (ובין העתיקים בעולם), גני טיבולי, בן כמעט 180 שנה. יש בו מופע זיקוקים בכל מוצאי שבת, רכבות הרים ומתקנים רבים, בתוספת שפע של שטחים ירוקים ואגמים לשוטט בהם.

אין דרך אחרת להגדיר את פארק טיבולי מאשר “מגרש משחקים ענק” – לצעירים ולמבוגרים כאחד. זהו מקום כל כך פלאי ומהפנט, וקל להבין למה טוענים שהוא זה שסיפק את ההשראה להנס כריסטיאן אנדרסן ולוולט דיסני, כל אחד בתחומו. בין אם תבואו כדי להסתובב בגנים, להאזין למוזיקה חיה או למתקנים עצמם – חוויה מדהימה מובטחת.

חלק מהסוד של גני טיבולי הוא שיש בהם משהו לכל אחד. הנוף יפהפה עם ארכיטקטורה אקזוטית, מבנים היסטוריים וגנים שופעים. בלילה, אלפי אורות צבעוניים יוצרים אווירת אגדה ייחודית לחלוטין. יש בו מוזרויות וקסם, ופרטים “נסתרים” שתוכלו לגלות. אולי, אם יהיה לכם מזל, תיתקלו בחלק מעופות גינאה או הטווסים הרצים בחופשיות בגנים.

וגם למי שלא אוהב מתקנים (או שעם ילדים קטנים במיוחד) – עדיין יש הרבה מה לראות כשאתם מסתובבים בפארק, אטרקציות עדינות יותר, דוכני אוכל וחנויות מזכרות קטנות. היכנסו לקריאה נוספת על גני טיבולי.

גני טיבולי

אקווריום Blue Planet

זהו האקווריום הגדול ביותר בצפון אירופה, הנמצא בבניין מרהיב המוקף במים מכל הצדדים לצד חמש "זרועות" שונות, בו תוכלו לראות הכל, החל מכרישים במיכל האוקיינוס ​​ועד דגים בצבעים עזים בקטע שונית האלמוגים.

יתרון אחד של המקום הוא שאתם יכולים להסתובב באיזה מסלול שבא לכם, בניגוד לכמה אקווריומים אחרים בעולם ששולחים אתכם למסלול אחד. על הדרך תוכלו לראות מגוון רחב של דגים וצלופחים לצד כרישים, פרפרים וציפורים, ואף דגי פיראנה ואנקונדות מתחת למפל מהמם.

קופנהגן עם ילדים

גן החיות של קופנהגן

עם יותר מ-3,000 בעלי חיים ו-264 מינים מרחבי העולם – שני דובי הפנדה הם ללא ספק הכוכבים שבחבורה – בגן החיות של קופנהגן יש הרבה מה לגלות לאוהבי בעלי חיים, וזהו עוד יעד מומלץ אם אתם מבקרים בקופנהגן עם ילדים.

זהו אחד מגני החיות העתיקים באירופה, שנוסד בשנת 1859, ומכיל 27 דונם המלאים בחיות שונות, אטרקציות למיניהן ופעילויות הדרכה והאכלה רבות. גלו חיות בר נורדיות מקומיות לצד חלק טרופי (מושלם לימים קרירים או אם אתם מבקרים בקופנהגן בזמן גשם), שלא לדבר על גן חיות לילדים שבו הקטנטנים יוכלו לפגוש ממקור ראשון עיזים, מכרסמים ונחשים. "הטבעת הארקטית" היא גם ביתם של דובי קוטב וכלבי ים, יחד עם שדים טסמנים (היחידים שנמצאים בשבי מחוץ לטסמניה).

בקיצור, סגרנו פה יום חווייתי ומלהיב לילדים.

גן חיות קופנהגן

פארק הצבאים Bakken 

פארק השעשועים הוותיק בעולם, כיום בן 426 שנים, ממוקם בפארק הצבאים באקן (בדנית Dyrehavsbakken, או באנגלית Bakken deer park) ממש צפונית לעיר. יש בו כמה רכבות הרים לצד נסיעות עדינות יותר, כמו גם קרוסלה מסורתית ורכבת קטנה המתאימות אם אתם מבקרים בקופנהגן עם פעוטות או ילדים צעירים יותר, יש גם ועוד שעשועים אחרים. וגולת הכותרת? כ-400 צבאים שמסתובבים מסביב.

אם יש לכם זמן (וכוח), מומלץ לשקול נסיעה קרובה לארמון ההרמיטאז’ -ארמון ציד מפואר שנבנה בשנת 1734 עבור מלך דנמרק כריסטיאן השישי. כשהוא נמצא במרכזו של פארק הצבאים, הארמון הזה הוא אחת מיצירות הבארוק הגדולות ביותר בדנמרק ומוגדר כאתר מורשת עולמי של אונסק”ו. כתבנו עליו עוד בפוסט שלנו על ארמונות וטירות בדנמרק.

פארק הצבאים Bakken 

סיור תעלות

אחת הדרכים הטובות ביותר לראות את קופנהגן עם ילדים היא מגובה המים. שייט בתעלות העיר יאפשר לכם לראות את העיר מנקודת מבט אחרת. מדריך דו לשוני יפרט ויסביר מה רואים תוך כדי השייט (סיורים זמינים בדנית, אנגלית ושפות אירופאיות אחרות). רוב הסיורים יוצאים מניהאון ועוברים ליד היהלום השחור (הספרייה הדנית המלכותית שעשויה מגרניט מלוטש ומעליו גג נחושת) ודרך כריסטינהאבן, שלאורכה תעלות יפות והיא ביתה של שכונת כריסטיאנה החופשית.

אופציה נוספת היא לקנות כרטיס יומי לסירת "אוטובוס", שעושה סיבוב קבוע סביב העיר ומאפשרת לכם לרדת ולעלות בכל האטרקציות המרכזיות.

קופנהגן ביום אחד

פסל בת הים הקטנה

כשבאים לדבר על קופנהגן, אחת האטרקציות שישר קופצות לראש היא פסל בת הים הקטנה, אותו ברונזה קטן בצורת היצור האגדי שחציו העליון דמוי אדם וחציו התחתון דמוי דג ומבוסס על סיפור האגדה “בת הים הקטנה” שנכתב על ידי הסופר הדני המפורסם מכולם, הנס כריסטיאן אנדרסן.

הפסל לא הכי מרשים וקטן יותר ממה שהמעמד האייקוני שלו מרמז, אבל עדיין מדובר אופציה נהדרת לילדים שאוהבים אגדות – וסרטי דיסני – בתוספת סיבה טובה לשוטט לאורך קו המים ואזור הנמל.

לקריאה נוספת על פסל בת הים הקטנה בקופנהגן.

בת הים הקונה קופנהגן

מוזיאון הילדים

כשהוא ממוקם בתוך המוזיאון הלאומי של דנמרק, ומיועד לבני ארבע עד עשר, המוזיאון הזה מציג שורה שלמה של תערוכות ותצוגות אינטראקטיביות שמחיות את ההיסטוריה – בקרו בבית ויקינגי ותכננו פשיטה, חקרו בית משנות ה-20 כדי לראות איך חיו ילדים לפני מאה שנים בלבד או נסו לבשל בסגנון ימי הביניים.

ולמרות שחלק מהתצוגות במוזיאון הראשי מרתקות באותה מידה, במיוחד עם ילדים גדולים יותר המוקסמים מהוויקינגים, החלק של מוזיאוני הילדים הוא אידיאלי מכיוון שהכל נעשה ממש עם הידיים. אין פה שלטים של "לא לגעת", ​​ולהפך, פה מעודדים את הילדים לחיות מחדש את ההיסטוריה של דנמרק, בין אם הם מכינים חטיף במטבח מימי הביניים או לוקחים את ההגה בספינה ויקינגית.

ועוד דבר נחמד: ילדים מתחת לגיל 18 נכנסים למוזיאון בחינם, כך שהביקור במקום מומלץ למי שמטייל עם תקציב מוגבל!

סדנת בנייה במוזיאון הילדים
סדנת בנייה במוזיאון הילדים

תיאטרון בקופנהגן עם ילדים

אולי זו לא בחירה מובנת מאליה לחופשה עירונית בקופנהגן עם ילדים, אבל יש שני תיאטראות עם מופעים המיועדים לילדים ולמשפחות. Det Lille Teater הוא הטוב ביותר עבור ילדים בני שנתיים עד 10, ויש בו הופעות בחינם, בעוד שב-Anemone Teatret יש גם מופעי אחר הצהריים מוכוונים למשפחה ומתאים לגילאי חמש עד 12 שנים.

למרות שפערי השפה הם אתגר, החוויה היא ויזואלית מספיק כדי שזה לא יהווה בעיה כל כך גדולה, והעלילות המוצגות לרוב מוכרות (כוללות את פינוקיו והזחל הרעב מאוד).

קניות בקופנהגן לילדים

חובבי הלגו לא ירצו לפספס את לגולנד בילונד, שנמצאת מערבה יותר בדנמרק, אבל גם אם לא בא לכם לצאת מהעיר, היא עדיין הבית של חנות הדגל של לגו. לצדה, העיר מציעה חווית קניות נעימה עם מגוון אפשרויות, החל ממותגי על בינלאומיים ועד חנויות מלאכה קטנות וביתיות.

אזור הקניות הגדול ביותר של קופנהגן מרוכז סביב רחוב Strøget בלב העיר, שהוא אחד מהמדרחובים הארוכים באירופה ומציע חווית קניות המתאימה לכל אחד. הרצועה באורך 1.1 ק”מ עוברת מכיכר העירייה ל-Kongens Nytorv וכוללת רשתות בתקציב נמוך, מותגי מעצבים, מסעדות ואוכל מהיר ומגוון רחב של עסקים.

לקריאה נוספת על הרחוב והוראות הגעה.

סטרוגט קופנהגן

מגרש המשחקים בטבע (Nature Playground)

Valbyparken, ממש מחוץ למרכז קופנהגן, הוא מגרש המשחקים הטבעי הגדול ביותר במדינה וכולל שבילים העוברים דרך הגבעות הקטנות, תלי עפר עם נקודת תצפית וחבלי טיפוס, ו-17 גנים בנושאים שונים לשוטט בהם.

הרעיון מאחורי מגרש המשחקים הוא לספק אלטרנטיבה לשפע של פארקי השעשועים המסחריים. כשהוא משתרע על פני יותר מ-20 אלף מטרים רבועים, האזור מורכב מגבעות נמוכות וביניהן שבילים ומסלולי הליכה. ישנו כפר של בתי ערבה מוקף בגדרות, אזורים עם פרחי בר וחול, עבודת עפר בצורת חילזון המובילה לנקודת תצפית נהדרת, שטחי טיפוס, חבלים ועוד. כל השטח תחום בגשר להולכי רגל המחבר 5 מגדלים בגובה של חצי מטר מעל פני הקרקע.

מגרש המשחקים בטבע

יש לכם רעיונות נוספים או המלצות מה עושים בקופנהגן שלא חשבנו עליהן? רוצים לשאול משהו? סתם בא לכם להגיד לנו כל הכבוד? נשמח לשמוע מכם בתגובות!