תחבורה ציבורית בקופנהגן

תחבורה ציבורית וקופנהגן קארד (חסכו כסף!)

לקופנהגן יש מערכת תחבורה ציבורית נרחבת מאוד, בטוחה וקלה לשימוש.

בין אם אתם מתכננים לצאת לטיולים בלב קופנהגן או לחוות את המראות התרבותיים והמקומיים הרבים מחוץ לעיר, התחבורה הציבורית היא הבחירה המשתלמת והנוחה ביותר בכל מה שקשור להתניידות.

אתם יכולים לנסוע באוטובוס, רכבת, מטרו או מעבורת באותו כרטיס. במרכז העיר האוטובוסים, הרכבות והמטרו פועלים מסביב לשעון, ותמיד ישנה תחנה במרחק הליכה קצר מהמקום אליו אתם תצטרכו להגיע.

אפשרויות תחבורה ציבורית בקופנהגן

התחבורה הציבורית בקופנהגן היא מהירה, נוחה ולא יקרה כל כך. ניתן לשלם עבור כל נסיעה בנפרד באחת מהמכונות האוטומטיות אשר נמצאות בתחנות הרכבת והמטרו, בחנויות 7-eleven הנמצאות ברחבי העיר או ישירות לנהג (באוטובוסים) – כאשר התעריף נקבע לפי מספר האזורים (Zones) אותם אתם עוברים באותה הנסיעה. 

הנה אפשרויות התחבורה הציבורית הקיימות בקופנהגן:

מטרו

כל שלושת קווי המטרו פועלים 24/7. רכבת מגיעה כל 2-4 דקות בשעות העומס, וכל 3-6 דקות מחוץ לשעות העומס ובסופי השבוע. בימי שישי ושבת בלילה (אחרי 01:00), תדירות הרכבות יורדת למרווח של 7-15 דקות ומרווח של פעם ב-20 דקות לאחר חצות בימי חול (ראשון עד חמישי).

בעת שימוש בתחבורה ציבורית בקופנהגן, כל בני המשפחה והנוסעים חייבים בכרטיס תקף. ביקורת כרטיסים נעשית באופן שוטף, ומצופה גם מתושבי קופנהגן הותיקים וגם מתיירים להחזיק בכרטיסי הנסיעה הנכונים – וקנסות ניתנים למי שנתפס ללא כרטיס.

ב-29 בספטמבר 2019 נוספו למטרו 17 תחנות חדשות לגמרי. קו M3, המכונה "קו מעגל העיר" (או "Cityringen" בדנית), מחבר בין השכונות Vesterbro, Frederiksberg, Nørrebro, Østerbro ומרכז העיר.

אוטובוס

באופן כללי, בקופנהגן פועלים שלושה סוגי אוטובוסים הנבדלים ביניהם באמצעות האות התחילית של מספר הקו.

אוטובוסים מסוג A הם האוטובוסים העיקריים הפועלים במרכז קופנהגן. הם נוסעים בתדירות של כל 3-7 דקות בשעות העומס (שהיא בין 07:00-09:00 בבוקר ל-15:30-17:30 אחר הצהריים) ובדרך כלל בערך בתדירות של כל 10 דקות לפני ואחרי שעת העומס. אוטובוסים מסוג A פועלים בכל שעות היממה.

אוטובוסים מסוג S נוסעים בתדירות של כל 5-10 דקות בשעות העומס וכל 20 דקות מחוץ לשעות העומס. אוטובוסים מסוג S לרוב עושים נסיעות ארוכות יותר והם מהירים יותר מהאוטובוסים מסוג A בגלל שעושים פחות עצירות. הם פעילים בדרך כלל בין השעות 06:00 בבוקר ל-01:00 בלילה.

אוטובוס לילה פועל בין השעות 01:00 ל-05:00 בלילה. תוכלו לזהות את תחנות האוטובוס לפי הצבע האפור של שלטי התחנה. האוטובוסים הללו הם כולם אוטובוסים מסוג N, למשל 85N.

רכבת

גם פה האותיות מככבות. רכבת ה-S היא רכבת עירונית-פרברית היברידית המשרתת את האזור העירוני של קופנהגן. הן פועלות בין 05:00 בבוקר ל-00:30 בלילה. קו F נוסע בתדירות של כל 4-5 דקות, קו A, B, C ו-E בתדירות של כל 10 דקות, וקו H ו-Bx פועלים בתדירות של כל 20 דקות.

בשישי ושבת הרכבות פועלות אחת לשעה בין השעות 01:00-05:00. עם זאת, קו F פועל כל חצי שעה בשעות אלו.

סוגי רכבות נוספים שאינם חלק מרשת רכבות ה-S כוללים את "Kystbanen" ("קו החוף") – קו רכבת אזורי בין קופנהגן לאלסינור בחוף הצפוני של זילנד.

למידע נוסף על רכבות בקופנהגן, בקרו באתר של DSB, שהיא חברת הפעלת הרכבות הדנית הגדולה ביותר.

אוטובוס עירוני בקופנהגן
אוטובוס עירוני בקופנהגן

כרטיס קופנהגן ("קופנהגן קארד")

קופנהגן היא בשום אופן לא עיר זולה, ושימוש בכרטיס קופנהגן (קופנהגן קארד) היא הדרך לעשות את הטיול שלכם קצת יותר זול. כמו שאולי הבנתם מהאתר – בירת דנמרק עמוסה לחלוטין בדברים מגניבים לראות ולעשות, מה שהופך את היוקר שלה לקשה עוד יותר, מכיוון שאתם צריכים להחליט מהם האטרקציות שתרצו לבקר בהן. ה-Copenhagen Card פותר את כל הדילמות.

זהו כרטיס "הכל כלול" המעניק כניסה לרבות מהאטרקציות המובילות של העיר (כגון המוזיאון הלאומי, טירת קרונבורג, המגדל העגול), מציע גישה חופשית לתחבורה ציבורית, ומפנק במגוון הטבות נהדרות והנחות בבתי עסק רבים.

בנוסף לכניסה חופשית לכמה מהאטרקציות המובילות של קופנהגן, כרטיס קופנהגן מספק לכם גם תחבורה ציבורית חינם. הוא מאפשר שימוש בלתי מוגבל ברכבות, בחשמליות, באוטובוסים, המטרו והנמל ברחבי האזור, כולל אזורים 1-99 – מה שכולל תחבורה מ/אל נמל התעופה בקופנהגן.

אם אתם מתכננים לנסוע הרבה בתחבורה ציבורית ולהיכנס למגוון אטרקציות בעיר – רוב הסיכויים שישתלם לכם לרכוש את הקופנהגן קארד.

רשימת האטרקציות שמכבדת את ה-"קופנהגן קארד" ואפשרות לקנות תמצאו באתר הרשמי.

ניתן לרכוש את הכרטיס בנקודות מכירה שונות בכל רחבי העיר, לרבות ברוב ה-7-Elevens, בתי מלון, נקודות מידע לתיירים, תחנות ומוזיאונים. לחילופין, תוכלו לקנות את הכרטיס באינטרנט ולאסוף אותו מהעיר או להוריד אותו לטלפון שלכם ככרטיס דיגיטלי. אם תבחרו לאסוף אותו, תוכל לעשות זאת מהמקומות הבאים:

  • Information בנמל התעופה של קופנהגן (טרמינל 3)
  • מרכז המבקרים של קופנהגן
  • התחנה המרכזית של קופנהגן
  • קופת פארק טיבולי

האפשרות הקלה ביותר היא לקנות אותו באתר האינטרנט ולהשתמש בטלפון כדי להציג את הכרטיס שלכם בפורמט דיגיטלי – אין עם זה בעיה בשום מקום.

תחנת רכבת בקופנהגן
תחנת רכבת בקופנהגן

שאלות נפוצות

איפה ניתן לקנות כרטיסים לתחבורה ציבורית בקופנהגן?

ישנן מספר דרכים נוחות לרכוש כרטיס: מכונות כרטיסים הממוקמות בכל התחנות, ישירות מנהג האוטובוס (במזומן בלבד), או מחנויות 7-Eleven הנמצאות בתחנות. הדרך הקלה ביותר לרכוש כרטיסים היא באמצעות אפליקציית DOT Tickets.

האם מומלץ לקנות כרטיס קופנהגן?

התשובה תלויה בכמות הנסיעות שתרצו לבצע ומספר האטרקציות שתרצו לבקר. מומלץ לקחת את רשימת האטרקציות שתכננתם לבקר ולוודא באתר הרשמי של Copenhagen Card שציינו לעיל שהוא אכן מקנה כניסה חינם אליהם (ברוב המקרים זה יהיה המקרה). לאחר מכן, השוואה פשוטה למול מחירי הכניסה המלאים תיתן לכם את התשובה האם כרטיס קופנהגן משתלם עבורכם.

האם נוח לנסוע בתחבורה ציבורית בקופנהגן עם ילדים?

מערכת התחבורה הציבורית בקופנהגן נגישה בקלות למטיילים עם ילדים. ברוב המוחלט של התחנות יש מעליות ומדרגות נעות לעגלות.
כל מבוגר עם כרטיס תקף רשאי לקחת עמו שני ילדים מתחת לגיל 12 ללא תשלום. ניתן גם להכניס עגלות תינוק ללא תשלום.
כרטיסים לילדים מגיל 12 עד 16 הם בחצי מחיר מהמחיר הרגיל.

האם ניתן לנסוע בתחבורה ציבורית בקופנהגן עם אופניים?

ניתן לקחת את האופניים או הקורקינט שלכם ברכבת, במטרו, במעבורת הנמל וברוב האוטובוסים.

מתקן אופניים ברכבת E בקופנהגן
מתקן אופניים ברכבת E בקופנהגן